264            ARTISTES PARISIENS DU
traincdre les maîtres jurés et maîtres, de Ia confrerie à prendre lad. pièce.
Plus promect et se oblige.led. de Melin à Anthoyne Payen, Pierre du Ru, Jehan et Henry Poullain, aussy maîtres tapiciers con-tre-poinctiers en ceste ville de Paris, de faire, de mesmes et semblables estoffes mises en euvre comme dessus, les.quatre Evangelistes en rond et chapeaulx de triomphe, selon le patron en thoille qui a esté faict à ceste fin et monstré aud. de Melin, sauf qu'ils seront faicts moindres de deux poulces tout à l'en­tour. Ces marchez faictz et à raison de sept vingtz quatorze livres l'aulne de tapisserie. Lequel a promis de les rendre faicts et par-faicts dedans le jour de Pasques prochain ; le lundy, 8e jour de juing 1570.—Bruslé.
554. — Guillaume Claude, tapissier de haute lisse.
Marché pour l'exécution d'une tapisserie représentant l'Empereur Auguste, la Sibylle et la Vierge, destinée à ■ l'église de Saint-Ger­main-1'Auxerrois ; au prix de aa livres un tiers. — 25 septembre 1578.
Guillaume Claude, maistre tapicier de haulte lisse à Paris, confesse avoir promis et promect à honorable homme Gilles de Fresnes, marchand bourgeois de Paris, à ce present et acceptant, faire et parfaire, au dire de tapiciers, une pièce de tapisserie de la longueur de deux aulnes trois quarts sur une aulne et demye de hault, en ce com­prins une demye aulne d'augmentation, dans laquelle demy aulne sera le pourtraict de Octavien Empereur avec la Sibille et la Vierge tenant son fils, qui sera faict en ung nuage au ciel. Et le tout faire et parfaire, comme dict est, suivant les couleurs qui sont
C Rarement les marchés de tapisseries donnent le prix des aussi explicites que la pièce ici reproduite.
XVIe ET DU XVIP SIÈCLE.
sur led. pourtraict. Et icelles rehaulsser de troys sortes de soye qui sont jaulne, vert et bleu. Et lad..pièce de tapisserie led. Claude sera tenu garnyr de toille à ses despens, ainsy que sont les autres pièces de tapisse-ryes servant au cueur de l'église Mgr Sairict-Germain-l'Auxerrois, et ce dedans la Con­ception de Notre-Dame prochain venant. Ce marché faict moiennant vingt-deux livres ung tiers, etc. Faict et passé le 2 5e jour de septembre 1578. — Dutot, Dunesme.
555. — Marché de Guillaume Claude, pour , deux tapisseries de l'histoire 'de Saitit-Chris­tophe, au prix de 6 livres l'aune. — 7 avril i58o.
Guillaume Claude, me tapicier de haute lisse, demeurant à Paris, hors la porte Saint-Marcel, rue d'Ablon, à la maison où souloit pendre pour enseigne le Tuyau d'orgue, confesse avoir promis et promect à hono­rable homme maistre Anthoine Gastineau, procureur en la Court de Parlement de Paris, de faire deux pièces de tapiceries de haulte lisse, de la hauteur et largeur que le pourtraict qui en a esté faict, dé l'histoirede Monsieur Saint-Christophe, dont la chayne de lad. pièce sera faicte de fine layne, de la valeur de seize sols la livre, et pour lé regard des sayettes françoises qui y seront appli­quées seront de la valeur de vingt six sols la livre (I) ; le rehaulssement et habillement des personnages sera de fine soye à vingt sols l'once, de couleur jaulne, verte et bleue et aultres coulleurs qu'il conviendra pour l'ha­billement des personnages, qui sera fournie par ledict Claude et à ses despens, et ne pourra led. Claude applicquer à ladicte pièce aulcunes laines sinon laine françoise, bonne loiale, etc., et non laine gracée et sentant
matières premières employées pour la chalne et le tissu et sont